Belépés »

Menü

Korábbi

reklámfejléc
DiffKeres()

Szabályzat

Feladatkiírás, PPKE-ITK "Programozz környezettudatosan!" verseny, 2016/2017


Általános feltételek

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

A PPKE ITK programozási versenyt hirdet "Programozz környezettudatosan!" címmel

középiskolás tanulók valamint főiskolai és egyetemi hallgatók számára. A verseny célja

a programozási szemlélet fejlesztése és az energiatakarékos programtervezésre való

törekvés igényének kialakítása.


A versenyben minden közép- és felsőfokú oktatási intézmény (gimnáziumok, szakközépiskolák,

egyetemek, főiskolák, stb.) tanulói részt vehetnek. A verseny két kategóriájának,

a közép- illetve a felsőfukú oktatásban részt vevők pályamunkájának értékelése

külön-külön történik.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Az idei verseny során a feladat egy általunk megadott játékhoz megoldóprogramot írni, amely minél több kört túlél az egyre nehezedő körülmények között.


A játék célja!


Minél hosszabb ideig túlélni a játékossal. A játékos birtokol valamennyi ételt és egy labirintusban helyezkedik, ahol a játék kezdetén ismert pozíciókban ételt helyezünk el. A játékosnak kell elérni minél több ételt ami hozzáadódik az általa birtokolt étel mennyiségéhez.. A folyamatos futtatás érdekében valamilyen időközönként további ételeket helyezünk el véletlen szerűen. A játékos minden lépéhez felhasznál valamennyit az általa birtokolt ételből.  


Leírás


A játék kezdetén a játékos egy téglalap alakú pályán helyezkedik el, amelyen falak, üres mezők, HP-t adó élelmiszercsomagok, más játékosok és (a további fordulókban pontosított) egyéb tárgyak találhatók.


A játék menete körökre tagolódik: minden körben lehetősége van a játékosnak egy lépést tenni (fel, le, jobbra, balra), ezzel együtt csökken az energiája is. Ha a játékos HP pontjai elérik a 0-át, akkor meghal. Energiát nyerni a pályán heverő élelmiszercsomagok begyűjtésével lehet - ezek száma azonban korlátozott, és nem mindig vannak kéznél.


A játékos célja minél több kört túlélni, azaz minél optimálisabb módot találni a csomagok begyűjtésére.


Technikai részletek


A játék során a Ti programotok folyamatos kapcsolatban áll majd a miénkkel, amely minden körben elküldi Nektek a játék aktuális állását, és egy lépést vár válaszul. A kommunikáció standard be- és kimeneten történik, a Google által fejlesztett PB (protokoll buffer) rendszer segítségével. Ennek köszönhetően programotokat bármilyen nyelven írhatjátok, amire a PB lefordítható - használatáról leírást és részletes példaprogramot a letöltések menüpont alatt találtok.


Minden kör elején a programotok beolvas egy kétdimenziós tömböt, amely tartalmazza a pályán levő objektumokat, elvégzi a szükséges számításokat, majd egy utasítást ír ki: a kívánt lépés irányát.


Ekkor három eset lehetséges:

  1. a játékos üres mezőre lépett

  2. a játékos csomagra lépett - ekkor megkapja a csomagban levő HP pontokat

  3. a játékos falra próbált lépni - ekkor a lépés érvénytelen, a játékos helyben marad


A játék addig tart, amíg a játékosnak el nem fogynak a HP pontjai: vagy mert nem marad több csomag a pályán, vagy mert meghalt, mielőtt még összeszedhette volna őket. A játék során folyamatosan jelenhetnek meg új csomagok a pályán, de ezek száma egyre csökkenni fog.


A játékot az a játékos nyeri, aki a legtöbb kört túléli.




Beadási/feltöltési határidő: 2016. november 18. 24:00 óráig.

PPKE Információs Technológiai Kar
H-1083 Budapest, Práter utca 50/a.
Az ITK a Google Maps-en
Tel: (36-1) 886-4700
E-mail: progverseny@itk.ppke.hu

Szponzoraink:

PCWorld     web4     GameStar     Morgan Stanley     IVSZ     NJSZT     IBControll     ITCafé      Nemzeti Fejlesztési Minisztérium